تولید بیش از 2 میلیون لیتر آب ژاول برای شکست کرونا

آب ژاول

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری «محسن نعمتی» در حاشیه برنامه زنده رادیو پیام به خبرنگاران گفت: نیروگاه شهید سلیمی نکا از سال 1358 به بهره‌برداری رسید و با چهار واحد 440 مگاوات بخار از بزرگ‌ترین واحدهای بخار در کشور بشمار می‌رود.

نعمتی بابیان اینکه سیستم نیروگاه نکا 24 ساعته در مدار است و همچنان باید وضعیت آن پایش شود، خاطرنشان شد: خوشبختانه با توجه به پتانسیل‌های موجود مهندسین این نیروگاه بسیاری از قطعات با همت متخصصین داخلی تأمین می‌شود.

وی بابیان اینکه کارکنان نیروگاه برق نکا در کنار تولید برق با تولید و توزیع محلول ضدعفونی‌کننده با تمام توان کمک‌کار کادر درمانی و مدافعان سلامت هستند، اضافه کرد: کارکنان این مجموعه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به‌صورت شبانه‌روزی محلول ضدعفونی‌کننده تولید می‌کنند و تاکنون میزان تولید آن‌ها از مرز 2 میلیون و 500 هزار لیتر گذشت.

نعمتی تصریح کرد: برای از بین بردن میکروارگانیسم‌های آب دریا که به‌عنوان مایع خنک‌کننده استفاده می‌کنیم در نیروگاه سیکل ترکیبی نکا از آب‌ژاول استفاده می‌کنیم و برای تحقق این مهم هیپو کلریت سدیم آب دریا را بانمک الکترولیز می‌کنیم تا محلول آب‌ ژاول به دست آید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست