کاهش 15 درصدی COD در پساب خروجی پتروشیمی بندر امام

پساب خروجی پتروشیمی بندر امام

پتروشیمی بندر امام صیانت از محیط زیست را به عنوان یک اولویت در دستور کار خود قرار داده است و پیشرفت ساخت پروژه تصفیه خانه مرکزی این شرکت و نیز کاهش پساب خروجی پتروشیمی بندرامام از جمله دستاوردهای این شرکت است.

به گزارش نیپنا به نقل از روابط عمومی پتروشیمی بندرامام، پروژه تصفیه خانه مرکزی پتروشیمی بندرامام یکی از بزرگ ترین پروژه های زیست محیطی کشور در نوع خود بشمار می رود که این پروژه تا پایان سال گذشته ۵۶ درصد پیشرفت داشته است.

پتروشیمی بندرامام در حوزه محیط زیست بزرگ ترین مرکز دفن بهداشتی (لندفیل) کشور را در اختیار دارد که علاوه بر دفن پسماندهای مجتمع خود به سایر شرکت های منطقه ویژه اقتصادی هم خدمت ارایه می کند.

از دیگر اقدامات پتروشیمی بندرامام در حوزه محیط زیست می توان به کاشت بیش از ۸ میلیون نهال حرا در سال های گذشته اشاره کرد و همچنین این شرکت در راستای مسئولیت های اجتماعی قصد ترمیم درختچه های خشک شده را دارد .

همچنین نصب سیستم های برخط آنالیزر دودکش ها در سطح مجتمع ، ارتقاء کیفی و پایش روزانه کلیه سیستم های پیش تصفیه و تصفیه خانه های پساب ، جایگزینی تمامی لامپ های مجتمع با لامپ های کم‌مصرف و‌خریداری دستگاه امحاء لامپ های تعویضی ، گسترش زیرساخت های IT شرکت و انجام مکاتبات الکترونیکی در راستای کاهش میزان ترددها و‌مصرف کاغذ از دیگر طرح های پتروشیمی بندرامام در راستای حفاظت از محیط زیست بوده است .

پتروشیمی بندرامام موفق شد در سال ۹۸ غلظت COD پساب خروجی را نسبت به سال ۹۷ پانزده درصد کاهش دهد و همچنین آلاینده های گاز خروجی از دودکش های شرکت را کنترل و الزامات سازمان حفاظت محیط زیست را بصورت ۱۰۰ درصدی محقق نماید.

شایان ذکر است پتروشیمی بندرامام در راستای مسئولیت های اجتماعی و صیانت از محیط زیست طرح تغییر فرآیند واحد کلرآلکالی (CA) از روش جیوه ای به غشایی را در دست اجرا دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست