افتتاح طرح انتقال آب از سد ماملو به صنایع پائین دست

طرح انتقال آب از سد ماملو به صنایع پائین دست در ارتباط ویدئو کنفرانسی با وزیر نیرو افتتاح شد.

مجری این طرح آب رسانی در مصاحبه با خبرگزاری صداوسیمای استان تهران گفت: با افتتاح این طرح سالانه 7 میلیون متر مکعب آب از سد ماملو به صنایع پائین دست منتقل می شود.

ایزدی نیا افزود: 2000 واحد صنعتی فعال با جمعیت شاغل بیش از 30 هزار نفر، نیروگاه شهدای پاکدشت و 12 معدن شن و ماسه از این طرح تامین آب بهره مند می شوند. وی گفت: این پروژه شامل 23 کیلومتر خط انتقال است که امروز 16 کیلومتر آن تا شهرک صنعتی عباس آباد به منظور تامین آب واحد های صنعتی افتتاح شد و 7 کیلومتر باقی مانده به منظور تامین آب نیروگاه شهدای پاکدشت در آینده نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.

رئیس شرکت شهرک های صنعتی استان تهران نیز در مصاحبه با خبرنگار ما گفت: اگر این پروژه به بهره برداری نمی رسید شاهد توقف روند تولید در 900 واحد صنعتی و تولیدی بودیم.

پرنیان افزود: با بهره برداری از این طرح مهم اقتصادی زمینه شروع بکار 750 طرح صنعتی نیمه تمام در سال آینده فراهم شد و علاوه بر این بیش از 300 واحد صنعتی آماده اند که افزایش تولید و ظرفیت دهند.

وی گفت: در 10سال گذشته 80 درصد از واحدهای موجود در شهرک عباس آباد مشکل کم آبی داشتند و مجبور می شدیم با تانکر آب مورد نیاز آنها را تامین کنیم.

وی افزود: با اجرای این پروژه بزرگ اقتصادی برای همیشه مشکل آب پایدار همه شهرک های صنعتی جنوب شرق تهران رفع شد.

با انتقال آب از سد ماملو به صنایع، سه شهرک صنعتی عباس آباد، خوارزمی وپایتخت در شهرستان پاکدشت از آب پایدار مورد نیاز در چرخه تولید بهرمند می شوند.

ای طرح آبرسانی از مصوبات دولت دهم بوده که سرانجام بعد از 11 سال امروز به بهره برداری رسید.

در پاکدشت بیش از 3 هزار واحد صنعتی در 3 شهرک صنعتی این شهرستان و نواحی و لکه های صنعتی مشغول فعالیت اند.


 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست