افتتاح نمایشگاه دائمی ” ایران ساخت ” ویژه محصولات صادراتی دانش بنیان در کشور

خدمت آب رسانی به نقاط کمتر برخوردار

با دستور رییس جمهوری از نمایشگاه دائمی محصولات دانش بنیان صادراتی و بزرگترین “برجِ فناوری” کشور افتتاح و رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی آتیه پردازان شریف ، مدیر نمایشگاه دائمی محصولات صادراتی شرکت‌های دانش بنیان گفت:در این نمایشگاه 700 محصول دانش بنیان از 300 شرکت فناور و خلاق دانش بنیان به نمایش در آمده است.

وی در ادامه گفت : خانه نوآوری و فناوری ایران در تهران با عنوان (iHiT) در محل نمایشگاه بین‎المللی، شعبه مرکزی خانه‎های نوآوری و فناوری در کشورهای هدف صادراتی است.

وی بیان داشت: از جمله دیگر فرصت هایی که در این نمایشگاه فراهم آمده است بستری مناسب برای تعامل موثر کارگزاران صادراتی، شرکت‌های مدیریت صادرات و EMCها با شرکت های دانش بنیان است.

وی گفت: خانه‌های نوآوری و فناوری (iHiT) در کشورهای کنیا، سوریه، چین و روسیه نیز راه اندازی شده‎اند و اکنون شعبه مرکزی در نقش هاب این مراکز ، زیر نظر معاونت علمی و فناوری در تهران دایر شده است.

هدف از راه‎اندازی خانه‎های نوآوری و فناوری در کشورهای مختلف، ایجاد شبکه‎ای جهت توسعه صادرات محصولات دانش بنیان و فناور است. این نمایشگاه در فضایی در حدود 1600 مترمربع شامل شوروم، فضای کار اختصاصی، فضای کار اشتراکی و اتاق‎های جلسات میان دو شرکت  به توانمندسازی صادراتی شرکت‌های دانش‌بنیان می پردازد.

گفتنی است این نمایشگاه توسط ریاست محترم جمهوری و با حضور استاندار تهران و ریاست محترم مرکز تعاملات و امور بین الملل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری افتتاح شد.

تسریع در فرآیند بازدیدهای هیات های بازرگانی خارجی و توسعه و تحقیقات بازار از جمله خدماتی است که در این نمایشگاه به شرکت های دانش بنیانی که محصولات آنها حائز شرایط حضور در نمایشگاه را داشته باشند ارائه می‌شود.

گفتنی است مجموعه اپکلر با هدف تولید محصولات High-Tech در حوزه های آب و انرژی است که نمونه‌ی مشابه داخلی آن در کشور وجود ندارد، نیز در این نمایشگاه حضور دارد. لذا این مجموعه در زمینه تولید سامانه های گندزدایی آب ( الکتروکلرینیشن) از نوع آب دریا و آب نمک، فعال است و در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی و آب و فاضلاب کشور، به عنوان تنها تولیدکننده این سامانه ها شناخته می شود که تاکنون پروژه های متعددی مثل پروژه های پتروشیمی مبین (بزرگترین پروژه موجود در کشور از حیث ظرفیت آب درگردش –400 هزار مترمکعب در ساعت)، پتروشیمی مروارید و فاز اول و دوم انتقال آب خلیج فارس به فلات مرکزی ایران، اشاره نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست