مازندران؛

فاجعه ای که به خیر گذشت

نوسان در دستگاه تزریق کننده آب ژاول به مخزن آب آشامیدنی شهر پول نزدیک بود فاجعه‌ای شبانه رقم بزند.

دستگاه تزریق آب ژاول

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز مازندران، مسئول خانه بهداشت شهر پول با بیان اینکه کلرسنجی از آب آشامیدنی شهر هر روز به صورت مستمر انجام می‌شود، گفت: ساعت ۱۷ دیروز متوجه تغییر رنگ و بوی آب آشامیدنی شدیم و کلر موجود در آب را اندازه گرفتیم که یک و نیم درصد بود در حالیکه باید حدود دو دهم تا هشت دهم باشد.

شهباز خزایی افزود: با توجه به خطری که مصرف بیش از حد کلر برای افراد دارد این مورد سریعا در فضای مجازی به اطلاع اهالی شهر رسید تا از مصرف این آب آشامیدنی خودداری کنند.

او گفت: علاوه بر اطلاع رسانی به موقع، احتمال نقص در سیستم آبرسانی و اضافه شدن بیش از حد کلر به مسئولان شرکت آب و فاضلاب نوشهر نیز اطلاع رسانی شد که کارکنان شرکت سریعا به محل اعزام شدند.

مسئول خانه بهداشت شهر پول ادامه داد: سه نفر از اهالی شهر پول به دلیل نوشیدن آب آشامیدنی دچار حالت تهوع و مسمومیت شده بودند.

او با تکذیب بستری شدن این افراد در بیمارستان به دلیل مسمومیت ناشی از مصرف آب، گفت: همه افرادی که دچار حالت تهوع و درد در ناحیه شکم شده بودند در خانه بهداشت به صورت سرپایی ویزیت شدند و دارو گرفتند.

مهدی زاده مسئول شرکت آب و فاضلاب در شهر پول نیز در خصوص علت این اتفاق گفت: نوسان در دستگاه تزریق کننده آب ژاول به مخزن آب آشامیدنی سبب بروز این اتفاق شده بود.

او با بیان اینکه آب ژاول به دلیل کاهش میزان سمی بودن آن نسبت به کلر برای ضدعفونی آب آشامیدنی استفاده می‌شود، افزود: ماموران شرکت بعد از اطلاع از این اتفاق سریعا به محل اعزام شدند و تا ساعت ۲۴ مخازن آب تخلیه و دوباره شستشو و ضد عفونی شد.

مهدی زاده گفت: جریان انتقال آب آشامیدنی از بامداد به روال عادی بازگشت و دوباره آب مصرفی سالم در اختیار مردم شهر پول قرار گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست