تامین تجهیزات پارس جنوبی توسط سازندگان داخلی

۶۰ درصد تجهیزات پالایشگاه اول پارس جنوبی توسط سازندگان داخلی تامین می‌شود.

بوشهر- رئیس کنترل و تدارکات کالای پالایشگاه اول مجتمع گاز پارس جنوبی از تامین بیش از ۶۰ درصد از قطعات و تجهیزات داخلی پالایشگاه اول مجتمع گاز پارس جنوبی با توان سازندگان داخلی خبر داد.

تامین تجهیزات پارس جنوبی

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، حسن نصیری گفت: با توجه به تحریم های صورت گرفته، اکنون یک فرصت طلایی ایجاد شده تا شرکت های سازنده داخلی و متخصصان پرتلاش در این حوزه این معادلات را به سمت اهداف آرمانی سوق داده شود. متخصصان و کارکنان پرتلاش پالایشگاه اول مجتمع گاز پارس جنوبی توانسته اند با تکیه بر توان داخلی، دانش روز و اقدامات نوآورانه سازندگان داخلی بسیاری از قطعات و تجهیزات مورد نیاز این پالایشگاه را در کوتاه ترین بازه زمانی ممکن تامین کنند.

نصیری با اشاره به این مهم، عنوان داشت: قطعات و تجهیزاتی از قبیل انواع فیلترها، گسکت‌ها، لوله ها، ورق‌ها، انواع شیرآلات صنعتی با دانش نیروهای جوان و سازندگان داخلی ساخته و در این پالایشگاه مورد استفاده و نصب قرار گرفته است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: قطعات و تجهیزاتی دیگر نیز از قبیل گیج‌ها، بشکه‌ها، کپسول آتش نشانی، اتصالات صنعتی، تله بخار ، فلنج و پلیت ها، انواع مواد شیمیایی، پمپ ها و قطعات آن، برخی تجهیزات آزمایشگاهی، برخی تجهیزات کمپرسور، الکترولایزر، انواع کابل ها، برخی تجهیزات ابراز دقیق ، برخی تجهیزات برقی و …. نیز با همت سازندگان داخلی محقق شده است. مجتمع گازی بزرگ کشور، اکنون پیشرو در حوزه ساخت قطعات و تجهیزات داخل می‌باشد و این مجتمع عظیم گازی کشور به دلیل پتانسیل‌های بسیار بالا در اولویت اول ساخت تجهیزات قرار دارد.

وی ادامه داد: شرکت‌های سازنده و تولیدکنندگان داخلی باید در سایه‌ی همدلی و انسجام بتوانند پالایشگاه های مجتمع گاز پارس جنوبی را به یک بازار بزرگ صنعتی تبدیل نمایند. مجتمع گاز پارس جنوبی به عنوان پرچمدار تولید گاز و حمایت از سازندگان و شرکت های دانش بنیان در کشور تبدیل شده و این مسیر تا رسیدن به آرمان های بزرگ ادامه خواهد داشت.

شرکت آتیه پردازان شریف از شرکت های دانش بنیان ( با برند Apclor) در طراحی و ساخت سلول های الکترولایزر آب دریا، در ظرفیت های مختلف برای آبگیرهای مجتمع گازی پارس جنوبی اقدامات شایسته ای را انجام داده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست