طراحی و ساخت اولین پکیج ایرانی تولید آب ژاول برای تامین آب شرب مناطق محروم

مدیرعامل موسسه دانشمند وابسته به بنیاد مستضعفان از بکارگیری توان علمی شرکت های دانش بنیان و نخبگان برای اجرای ماموریت محرومیت زدایی بنیاد مستضعفان در سراسر کشور خبر داد و گفت: با همکاری یک شرکت دانش بنیان، برای نخستین بار در ایران، دستگاه گندزدایی از آب، بدون استفاده از کلر ساخته شد.

به گزارش ایسنا، علی خطیبی با اشاره به ورود شرکت های دانش بنیان و استفاده از توانمندی علمی نخبگان برای رفع محرومیت در کشور اظهار کرد: یکی از فعالیت های موسسه دانشمند به عنوان یکی از زیرمجموعه بنیاد مستضعفان، استفاده از ظرفیت علمی و نخبگانی کشور و همچنین شرکت های دانش بنیان، برای بهبود اجرای ماموریت های محوله به این بنیاد است و موسسه دانشمند سعی کرده تا با تکیه بر توانمندی علمی دانشگاهیان و نخبگان، مسائل مختلف در حوزه فعالیت بنیاد مستضعفان در بخش های مختلف صنعتی و حتی محرومیت زدایی را حل کند.

مدیرعامل موسسه دانشمند وابسته به بنیاد مستضعفان افزود: بر همین اساس این موسسه در همکاری با بازوی محرومیت زدایی بنیاد مستضعفان، تلاش دارد برخی مسائل موجود در بهبود سطح زندگی مردم در مناطق محروم کشور را عهده دار شود و به همین منظور این موسسه در همکاری با یک شرکت دانش بنیان، موفق شد برای نخستین بار در کشور، مشکل گندزدایی از آب آشامیدنی چندین روستا در منطقه قلعه گنج در جنوب کرمان را با فناوری نوینی برطرف سازد.

وی گفت: در این پروژه، فرایند گندزدایی از آب آشامیدنی این منطقه برای نخستین بار در کشور به روشی جدید و بدون بکارگیری گاز کلر انجام می شود.

خطیبی خاطرنشان کرد: با بکارگیری این روش، آب آشامیدنی چندین روستا در این منطقه که تا پیش از این، باعث مشکلات گوارشی و پوستی متعددی برای ساکنان این منطقه محروم ایجاد کرده بود، حل و فصل می شود و ساکنان این روستاهای دورافتاده، به آب آشامیدنی سالم، دسترسی پیدا می کنند.

مدیرعامل موسسه دانشمند خاطرنشان کرد: موسسه دانشمند در همکاری با بازوی محرومیت زدایی بنیاد مستضعفان، در نظر دارد تا با ساخت این دستگاه های گندزدا، این بنیاد را برای فراهم کردن آب آشامیدنی سالم در اقصی نقاط محروم کشور را برای ساکنان این مناطق فراهم کند تا علاوه بر کاهش هزینه های تامین آب شرب سالم، از ظرفیت نخبگان کشور برای حل مسائل اینچنینی استفاده شود.

به گزارش روابط عمومی بنیاد مستضعفان، به گفته خطیبی در حال حاضر دستگاه های جدید گندزدا، با اتمام مراحل تست های نهایی، برای استفاده در چند منطقه محروم کشور مستقر خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست