مدیریت آب توازن کشتی (BWM)

مهاجم های دریایی به هنگام جابجایی آب در بالاست کشتی های تجاری و صنعتی توان این را دارند که اکوسیستم دریایی منطقه مقصد را به هنگامی تخلیه آب تغییر داده و باعث از بین رفتن گونه های آن منطقه گردند . استاندارد هایی برای سیستم بالاست کشتی ها هر ساله به منظور کاهش این اثرات زیست محیطی توسط سازمان بین المللی IMO تنظیم می گردد . محصول  APClor-BAL مطابق با آخرین استاندارد های تنظیم شده جهانی، طراحی و در تصفیه آب توازن کشتی ها (Ballast Water Treatment) مورد استفاده قرار می گیرد.

برای تصفیه­ آب­ توازن موجود در کشتی­ ها (Ballast Water Treatment)، از روش ­های مختلفی استفاده می­ شود. یکی از این تکنولوژی­ های پرکاربرد در این زمینه، استفاده از فیلتراسیون به همراه سیستم­ های الکترولیز آب­ دریا می ­باشد که از نظر کارایی و هزینه از سایر روش­ ها عملی­ تر و اصولی ­تر است.

سیستم فیلترینگ در واقع برای حذف میکروارگانیسم­ هایی که اغلب دارای سایز بیشتر از 50 میکرومتر می­ باشند و همچنین گرفتن آبزیان، املاح و غیره به کار می ­رود. پس از فیلتراسیون آب­دریا، از پکیج الکترولایزر برای از بین بردن میکروارگانیسم­ های مضر باقی­مانده استفاده شده که با تولید سدیم هیپوکلریت، گندزدایی صورت می­ گیرد.

APClor-BAL
APClor-BAL

APClor-BAL

الکترولایزر قلب پکیج تولید آب ژاول محسوب می شود.  در این تجهیز با اتصال کنترل شده ی جریان  برق به ترمینال ها جریان الکتریکی از طریق محلول در همه ی صفحات الکترودها انتقال یافته و محصول آب ژاول به همراه گاز هیدروژن تولید می کند. بنابراین حساس ترین جزء الکترولایزر در پکیج های تولید در محل آب ژاول، الکترودها و به خصوص آندها هستند که تکنولوژی بسیار بالا و منحصر به فردی دارند. فرآیند گندزدایی به این صورت است که در قطب منفی (آند) گاز کلر (Cl2) و در قطب مثبت (کاتد) هیدروکسید سدیم (NaOH) و هیدروژن (H2) تولید می­ شود. سپس هیدروکسید سدیم و گاز کلر با یکدیگر واکنش داده و محلول هیپوکلریت سدیم (NaClO) تشکیل می­ شود.

مزایا :

  • کارکرد و بازدهی بالا حتی در دماهای پایین و درصد شوری کم آب
  • دوزینگ متغیر گندزدا بر اساس نیاز محیط که باعث کاهش مصرف انرژی می گردد.
  • افزایش نیمه عمر الکترود ها با قابلیت خودپالایی آن ها در سیستم
  • فرآیند اتوماتیک سیستم که باعث کاهش هزینه مراقبت و نگهداری پکیج می گردد.

سایر محصولات APCLOR

فهرست