توسعه آب آسیا

طراحی ، ساخت و نصب (EPC) واحد الکتروکلریناتور در طرح انتقال آب خلیج فارس

 

  • ظرفیت 480 کیلوکلر در ساعت
  • آب در گردش 200 هزار متر مکعب در ساعت

شرکت توسعه آب آسیا (پروژه آب شیرین کن بندر عباس)

با توجه به اهمیت و ضرورت تأمین آب مورد نیاز جهت توسعه و ارتقاء سطح زندگی افراد در جوامع انسانی مناطق جنوبی و مرکزی کشور و تامین آب مورد نیاز برای صنایع کشور، نمک زدایی آب دریا در طول سواحل خلیج فارس و انتقال آب شیرین به مجتمع های صنعتی واقع در استان های کرمان و یزد به فاصله 800 کیلومتری از کارخانه آب شیرین کن و مصرف آب شرب استان هرمزگان، آب شیرین کن بندرعباس توسط شرکت توسعه آب آسیا تأسیس شده است.

پروژه آب آسیا

پروژه آب شیرین کن بندرعباس بزرگترین کارخانه آب شیرین کن در حال احداث در ایران با هدف تولید آب شیرین برای مصارف شرب و صنعتی استان هرمزگان، شرکت معدنی و صنعتی گل گهر، شرکت مس سرچشمه، مجتمع چادرملو به ظرفیت یک میلیون متر مکعب آب شیرین در روز به روش اسمز معکوس می ­باشد.

پلنت الکترولایزر آب دریا

در فاز اصلی آب شیرین کن بندرعباس، تاسیسات جانبی جهت تامین آب مورد نیاز برای شیرین سازی آب به میزان یک میلیون مترمکعب در روز فراهم شده است . که در اولین مرحله آن جهت جلوگیری از ورود آبزیان، مرجان ها و … به خط لوله و همچنین در آبگیر استفاده از محلول هیپوکلریت سدیم الزامی است.

شرکت دانش بنیان آتیه پردازان شریف با تکیه بر دانش بومی و تجربه مشاوران مجرب خود در زمینه طراحی و ساخت پلنت های الکتروکلرینیشن، این واحد را با ظرفیت 480 کیلوگرم کلر بر ساعت طراحی نمودند که به نوبه خود در دنیا کم نظیر است. طراحی مهندسی، خرید و تامین، لجستیک، تجهیز کارگاه، نصب پلنت، پیش راه ­اندازی، راه­ اندازی کامل بر عهده مجموعه آتیه پردازان شریف است که با بهره گیری حداکثری از شرکت ­های داخلی بوده است. سلول های الکترولایزر آب دریا در این پروژه به طور کامل داخلی بوده و مجموعه آتیه پردازان شریف با برند APCLOR-SW آنها را طراحی و نصب نموده است.

توسعه آب آسیا

پروژه های APCLOR

فهرست